"Всім серцем любіть Україну свою!"
Мета: Виховувати патріотичні почуття, любов до Батьківщини.
Обладнання: презентація, музика для конкурсів, листи паперу, фломастери.
Організація: фільм «Любіть Україну!» - слайд
Знайомство з командами, капітанами, емблемами, символами. ( намалювати емблему, вивчити і сказати девіз)
- команда «Калина» - Без верби і калини нема України;
- команда «Козачок» - Козаки - це вільні люди;
- команда «Барвінок» - У барвінкуочі – крапельки із неба.
- команда «Українці» - Рідну землю, де живем, Україною зовем!
- команда «Рушничок» -Рушники, рушники - то родини моєї роки.
Літературна хвилинка – підготувати виразне читання, використовуючи індивідуальне та хорове читання ( слайд - любіть Україну)
1. Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і взимку найтепліша –
Наша отча сторона.
2. У рідному краї і серце співає,
Лелек із далека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
Потоки, потоки, мов струни течуть.
3. Тут кожна травинка і кожна билинка
Вигойдують мрії на теплих вітрилах.
Під вікнами мальви, в саду материнка,
Оспівані щедро в піснях.
4. Тут мамина пісня лунає і нині,
Її підхопили поля і гаї,
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов'ї.
5. І я припадаю до неї устами,
І серцем вбираю, мов спраглий, води.
Без рідної мови, без пісні, без мами
Збідніє, збідніє земля назавжди.
6. Україно! Ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік.
Буду, мамо, горда і красива
З тебе дивуватися повік!
Вчитель:
1. Любити Україну - означає знати її мову, традиції, звичаї, обряди, літературу, історію. Зараз ми проведемо літературно-музикальну гру-конкурс, яка спонукатиме нас перегорнути сторінки минулого і сучасного України, згадати літературні твори і пісні, традиції та звичаї рідного краю.
2. Гра-конкурс складається з 7 турів:
- Бліц-конкурс «Кращі знавці українських традицій»;
- Український костюм;
- Українська пісня;
- Літературна вікторина;
- Малюнок «Моя Україна»;
- Українські народні казки;
1. Отже рушаймо в похід!
Вчитель:
1. Над Дніпром широким, вільним
Де луги й степи цвіли,
Наші прадіди-поляни
Оселились і жили.
2. Хлібороб робив у полі,
Пас пастух корів, овець
З луком, з стрілами гнучкими
По лісах ходив ловець.
3. Пишно квітла Україна,
Повна всякого добра
Як в раю жили поляни
Понад хвилями Дніпра.
Підведення підсумків після кожного конкурсу.
1 конкурс. Бліц-конкурс «Кращі знавці українських традицій»
Капітани команд одержують по 2 запитання; по 0,5 хв на підготовку:
- Назвіть столицю України та її засновників;
- Назвіть державні символи України;
- Які ви знаєте народні символи України;
- Який птах прилітає першим в Україну;
- Назвіть українських письменників;
- Коли Україна стала незалежною державою, що це означає;
- Що ви знаєте про герб України;
- Що ви знаєте про прапор України;
- Як раніше називали наше місто, від чого пішла сучасна назва;
- Назвіть українських поетів.
2 конкурс. Український костюм.
Команда називає елементи українського костюму ( слайд)
3 конкурс. Інсценування «Несе Галя воду…»
4конкурс. Літературна вікторина
«Спробуй казку відгадати…»
Не тримали сина й доні
У своїх вони долонях.
Тож пішов дідусь у ліс,
Деревиночку приніс.
У колисочку поклали,
Бабця нічку колихала,
А на ранок в ній синочок
Та й відкрив розумні очка.
Як же зветься це хлоп’ятко,
Любі хлопчики й дівчатка? («Івасик-Телесик»)
Це маленька горошина
Принесла в родину сина.
Мав таку цей хлопець силу,
Що зміюку підкорила.
Визволив сестру, братів,
Простить зради не схотів,
То ж пішов у світ блукати,
Долі кращої шукати.
Відгадайте без підказки,
Із якої герой казки? («Котигорошко»)
Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздо її спалили,
То з качками полетіла.
Всі ви знаєте цю казку,
То ж назвіть її, будь ласка! («Кривенька качечка»)
У лисички розкошує
Спить у ліжку і жирує.
Цей котюра ну й доскоцький!
А назвав себе… («Пан Коцький»)
Ця брехуха – і рогата,
І баньката й бородата.
Обдурила свого діда,
Принесла в родину біди,
Хату в зайчика украла,
Жити в домі цьому стала.
Добрий рак її прогнав
І зайчика врятував.
Як же звати цю рогату
Вередуху бородату? («Коза-Дереза»)
Він любив пісні співати.
Від звірят усіх тікати.
Скік! Тут був, і вже – нема!
І шукать його – дарма!
Та лисичка його з’їла,
Ба! Таки перехитрила! («Колобок»)
Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте-но, будь ласка,
Із якої герой казки? («Лисичка та Журавель»)
Це який такий бичок,
Не простий – а третячок,
Дуже, дуже він був ловкий,
Упіймав ведмедя, вовка,
Зайчика, а ще – лисичку,
Хоч і сам він невеличкий.
Допоміг і бабі, й діду
Пережити їхні біди. («Солом’яний бичок»)
5 конкурс: Словесне змагання
В групах: обрати тему, на яку члени команди по черзі будуть називати слова( наприклад: фрукти – слива, яблуко, груша, абрикос,персик….)
6 конкурс. Малюнок ланцюжком «Моя Україна»
Команди виконують малюнки протягом 4 хв, після чого йде захист малюнків.
Поки команди виконують малюнки гості співають під карооке українських пісень.
7 конкурс. Загадковий
А допоможе нам чарівна квітка. Обираєте пелюстку, а на ній написаний номер загадки.
1. Що то за пані у білім жупані?
Дружить з рогачами, горщиками, казанами
В роті в неї смакота. Що ж за пані то така? / Піч/.
2. У вінку зеленолистім, у червоному намисті
Видивляється у воду на свою хорошу вроду. / калина/ .
3. В нас однакові ім’я. Відгадай: хто брат, хто я?
Я кажу : «З дерев лечу». Каже брат: « По пошті шлю» / лист/.
4. Біла рілля, чорне насіння, хто вміє - той посіє, хто знає - відгадає. / письмо/ .
5. Що можна бачити з заплющеними очима? /Сон/.
6 Завжди в роті , а не проковтнеш. / язик, зуби/
7. Ходить по городу, великого роду,
Ноги, як лопати, а сліду не знати. / гуси/.
8. Що воно за штука, що день і ніч стука?/серце/.
9. Іде полем силач добувати людям калач.(Трактор)
10.Довгий ніс він виставляє, всім нам воду нагріває. (Чайник)
Журі підводить підсумки гри-конкурсу.
9 конкурс. Квітковий
Назвати квіти, з яких складено віночок ( слайд)
Підсумок. Визначення переможця