Створення умов для реалізації здібностей учнів засобами позаурочної діяльності з біології

Виступ Приходько Н.Ф., вчителя біології,

завідуючої кафедри природознавчих дисциплін

    Обдарована дитина - дитина, яка виділяється яскравими, очевидними досягненнями в тому чи іншому виді діяльності.

Існує три категорії обдарованих дітей:

      Для виявлення хлопців, яких я запрошую для додаткових занять з біології, в першу чергу, є зацікавленість дитини у вивченні предмета. Потім ці учні залучаються до виконання творчих занять на уроці, що збільшує їх пізнавальну активність. Пізніше вони залучаються під позаурочну діяльність: олімпіади, конкурси (наприклад, міжнародна гра «Геліантус»), працюють над екологічними проектами.

      Провідними в моїй роботі є методи творчого характеру - проблемні, дослідницькі в поєднанні з методами самостійної, індивідуальної і групової роботи.

      Мета - організувати діяльність учнів з придбання глибоких знань для вирішення пізнавальних, творчих і практичних завдань, сформувати дослідницькі вміння. Сама дослідницька діяльність підвищує інтерес до предмету.

      Також важливим фактором, крім підвищеної пізнавальної потреби, є здатність дитини до самонавчання і висока вимогливість до результатів своєї праці. А ще важливо створити для учня ситуацію успіху, щоб дитина відчула значущість своєї діяльності.

       Кожен предмет має свою специфіку. Зокрема з біології, дитині необхідно запам'ятати дуже великий обсяг інформації, тому важливо наявність хорошої пам'яті (Металеві Настя, Гастелло Андрій). На жаль, для багатьох сучасних дітей це проблемою, але пам'ять - це те властивість ВНД, яке можна і потрібно розвивати.

         І на завершення хочеться сказати словами А. Волошина: «Від вчителя залежить багато - чи буде учень розвивати свою обдарованість або він перейде в число в число« буденно-сірих людей». Хочеться, щоб у нашому ліцеї було якомога більше обдарованих дітей.