СТОП БУЛІНГ!!! ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Безкоштовні «гарячі» телефони лінії довіри

Гаряча лінія з питань протидії булінгу

116 000

Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги

0 800 213 103

Національна дитяча «гаряча лінія» щодо булінгу

116 111 або 0 800 500 225

Всеукраїнська дитяча лінія « Телефон довіри»

0 800 500 21 80

Національна "гаряча лінія" з питань запобігання насильству у сім’ї та захисту прав дітей

0 800 500 33 50

Уповноважений Верховної Ради з прав людини

0 800 50 17 20

Уповноважений Президента України з прав дитини

044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги

0 800 213 103

Національна поліція України

102

ПІДЛІТКОВА НАРКОМАНІЯ – ПРИЧИНИ, ОЗНАКИ І НАСЛІДКИ

Без названия

Підлітковий вік є унікальним, в цей період відбувається інтенсивна перебудова організму, що супроводжується гормональними сплесками, психологічними переживаннями і соціальною адаптацією в дорослому світі.

У 12-15 років, підлітки намагаються спробувати щось нове, виявляють інтерес до заборонених речовин, але не можуть усвідомити всієї небезпеки наркотиків. В результаті вони стикаються з проблемою наркоманії, провокує деградацію особистості, погіршення здоров’я і ряд супутніх фізіологічних і психологічних проблем.

Згідно зі статистикою, більше 25-50% дітей у віці 12-15 років мають досвід вживання наркотичних засобів, при цьому, більше половини цих дітей, мають досвід неодноразового вживання, що говорить про всю серйозність проблеми підліткової наркоманії.

ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ПІДЛІТКОВОЇ НАРКОМАНІЇ

Сьогодні фахівці розрізняють два основних типи причин підліткової наркоманії: соціальні і психологічні. Ці причини можуть бути як поодинокими, наприклад, тільки психологічними, так і комплексними.

  • Соціальні причини наркоманії

До даного типу причин підліткової наркоманії відноситься недостатня турбота і контроль з боку батьків. Діти не отримують належної уваги від своїх близьких, намагаються знайти її у друзів, знайомих, в тому числі у людей, прямо або побічно пов’язаних з вживанням наркотиків. Підлітки прислухаються до думки авторитетної для них людини і намагаються змоделювати його поведінку, приймаючи наркотики заради того, щоб отримати відчуття, які відчуває їх кумир;

  • Психологічні причини наркоманії

Підлітки у віці 12-15 років переживають інтенсивну зміну фізіології тіла і психіки на гормональному фоні. Підштовхнути підлітка до вживання наркотиків, можуть такі психологічні чинники як: проблеми в родині, підліткове насильство, неправильне виховання, психологічний вплив ровесників, а також індивідуальні особливості вікового розвитку. В результаті, підліток намагається піти від наявних проблем найпростішим способом – прийомом заборонених речовин;

ЧОТИРИ ОСНОВНІ СТАДІЇ ПІДЛІТКОВОЇ НАРКОМАНІЇ

Також, як і інші різновиди наркоманії, залежність у підлітків має кілька основних стадій розвитку:

  1. Перша стадія – це перше вживання або кілька прийомів наркотику. Як правило, перші прийоми викликані бажанням вжити «за компанію» з іншими підлітками, відчути «смак» забороненого, стати таким же, як і більш досвідчені однолітки, що розповідають про те, що наркотики – це добре.
  2. Друга стадія супроводжується ейфорією від вживання наркотичних речовин. Підліток відчуває легкість і бачить в цьому можливість отримання швидкого задоволення. На другій стадії ще немає психологічної залежності, а прийом все ще обумовлений бажанням відчувати себе комфортно в компанії своїх однолітків.
  3. Третя стадія супроводжується появою психічної залежності, що спостерігається при тривалій перерві між уживаними дозами. Поведінка підлітка стає дратівливою, він відчуває занепокоєння і тривогу, які йдуть тільки після вживання чергової дози наркотику;
  4. Четверта стадія – є останньою і супроводжується стійкою фізичною залежністю від прийому наркотиків. При відмові від вживання, підліток відчуває сильну ломку і нестерпні фізичні страждання. Характер прояву абстинентного синдрому прямо залежить від типу наркотику.

КЛЮЧОВІ ОЗНАКИ ПІДЛІТКОВОЇ НАРКОМАНІЇ (ВІК 12-15 РОКІВ)

Симптоматичний прояв може мати свої особливості, залежно від типу вживаних наркотичних засобів. Але, існують загальні ознаки, завдяки яким, можна визначити причетність підлітка до вживання наркотичних речовин.

Як правило, підлітки, які вживають намагаються ухилитися від відвертих розмов на тему наркотиків, брешуть щодо місця перебування, причин затримки з прогулянок, вони віддаляються від нормальних сімейних взаємин, перестають підкорятися і порушують прямі вказівки батьків. Також про підліткову наркоманію можуть говорити різкі зміни поведінки, що супроводжуються порушенням мови і координації рухів, посилюється емоційність.

У розмовах з однолітками і друзями, підлітки вживають сленгові вислови, прямо або побічно вказують на наркотичні засоби. Після вживання, можуть проявлятися класичні симптоми у вигляді: почервоніння очей, порушення психоемоційного стану тощо.

НАСЛІДКИ ПІДЛІТКОВОЇ НАРКОМАНІЇ

Наслідки є дуже негативними. Молоді наркомани можуть страждати від затримки в інтелектуальному і фізичному розвитку, у них спостерігаються порушення роботи функцій внутрішніх органів, психічні відхилення, у дівчат – порушення менструального циклу і безпліддя, а у чоловіків – імпотенція. Також нерідко виникають супутні захворювання, що передаються через укол шприца або статевим шляхом: гонорея, сифіліс, ВІЛ, а також інші інфекції.

При виявленні підліткової наркоманії або обгрунтованій підозрі, необхідно негайно звертатися до нарколога в наркологічну клініку для проходження діагностики та лікування.

Шкільне харчування

ШКІЛЬНЕ ХАРЧУВАННЯ

актуальне для батьків

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/shkilne-harchuvannya

 

ЗДОРОВ'Я А-Я

Тарілка здорового харчування

https://moz.gov.ua/article/health/porivnjajte-svoju-izhu-z-tarilkoju-zdorovogo-harchuvannja

image

Особливості харчування дітей у віці 7-17 років

При організації харчування дітей шкільного віку слід враховувати вік, стать дитини, особливості його соціальної функції та стану здоров'я; у визначенні необхідної кількості нутрієнтів потрібно користуватись «Нормами фізіологічних потреб для дітей і підлітків» в основних харчових речовинах і енергії. Харчування дітей різних вікових груп повинне відрізнятися за величиною порцій і обсягом добового раціону.

Школярі потребують повноцінного живлення, яке повинне забезпечувати достатню кількість білків, жирів, вуглеводів і вітамінів, необхідних для нормального розвитку дитини і компенсувати його енергетичні витрати. Діти у віці від 7 до 10 років мають потребу в 2400 ккал в добу, а діти у віці від 11 до 13 років - в 2800 ккал в добу.

1613472358464

Для дітей у віці від 7 до 12 років оптимальним є 4-5-разове живлення. Перерви між цією їдою повинні складати близько 3-4 годин.

По калорійності, їжу можна розподілити таким чином: сніданок - 25% добового об’єму їжі, обід - 35-40%, полудень - 10-15%, вечеря- 25%. Страви багаті білком краще всього давати в першій половині дня.

Велике значення для дітей шкільного віку має правильно встановлений режим харчування, який залежить від навчального процесу. Найбільш доцільно встановити наступний режим харчування: 1-й прийом їжі - о 8 год; 2-й - у 12-13 год, третій - в 15 год 30 хв - 16 год, 4-й - в 19 год. Якщо дитина займається в першу зміну, то в 11 год 30 хв - 12 год, під час великої перерви, він повинен отримувати повноцінний другий сніданок (15% від добової калорійності), а обід - вдома в 15 год 30 хв - 16 год (35 % від добової калорійності). Діти, що знаходяться в школі на подовженому дні, повинні отримувати, крім сніданку, обід (35% калорійності).

По можливості шкільні сніданки повинні бути гарячими. Якщо це неможливо здійснити, то можна рекомендувати молочно-фруктовий сніданок (молоко - 200 мл, булочка - 80 г, солодкий сирок або плавлений сир - 50 г, фрукти свіжі - 100 г). Для кожної вікової групи школярів існують певні обсяги їжі, які дозволяють забезпечити відчуття насичення.

Обіди в школах повинні бути правильно складеними і різноманітними впродовж тижня. Тому меню зазвичай складають на 7 днів. Обід повинен складатися з супу, другої страви з м'яса (риби) і гарніру, солодкого страви (компот, кисіль, сік, свіжі фрукти). Бажано, щоб перед першою стравою були закуски у вигляді салату зі свіжих овочів або вінегрету.

Раціон дитини повинен бути різноманітним і включати все необхідні продукти. Школяру необхідні різні сорти м’яса, різні молочні продукти, крупи, овочі, фрукти, зелень, риба і інші морські продукти і т.д.

Необхідними в шкільному харчуванні є спеціальні продукти підвищеної біологічної цінності: хлібобулочні вироби, круп'яні, м'ясні, овочеві швидкозаморожені, кулінарні вироби та консерви. Нині промисловість випускає вироби, збагачені білком, жирами (сметана «Дитяча», вершкове масло «Дієтичне»). Включення цих продуктів до раціону школярів дає змогу прискорити приготування їжі, краще втілювати принцип збалансованого харчування.

1613472358460

Підліткам необхідне правильне, збалансоване, повноцінне харчування. У цьому віці у деяких підлітків можуть бути проблеми з травленням через тривалу перевтому, стреси під час навчання, неправильний режим, початок куріння, проби алкоголю, погану моторно-евакуаторну функцію кишечника і т.д. Такими неприємними наслідками можуть стати захворювання хронічний гастрит, виразкова хвороба дванадцятипалої кишки і ентероколіт. Щоб цього уникнути прагніть правильно скласти раціон і режим харчування підлітка.

Для правильного розвитку організму, збереження високої працездатності підліткам необхідне дотримання режиму харчування. Зміна інтервалів між їжею призводить до порушення апетиту. Для дітей підліткового віку потрібно 4-5-разовий прийом їжі протягом дня в залежності від віку, розумової та фізичної навантаження.

Одним з показників правильного харчування є достатня калорійність їжі. Дівчата у віці від 14 до 17 років повинні вживати в добу близько 2500-2800 ккал, хлопці - приблизно 3000-3200 ккал.

Організм підлітка пред'являє підвищені вимоги до задоволення фізіологічних потреб з метою забезпечення швидкого зростання, розвитку і статевого дозрівання, в умовах сучасного навчання з інтенсивними інтелектуальними навантаженнями. Це підвищує потреби організму в основних харчових речовинах і енергії. Дефіцит мікронутрієнтів - вітамінів, мікроелементів, окремих поліненасичених жирних кислот призводить до різкого зниження резистентності організму до несприятливих факторів навколишнього середовища, порушення систем антиоксидантного захисту, розвитку імунодефіцитних станів. Сьогодні у дітей та підлітків спостерігається недоотримання безлічі есенціальних елементів і незамінних поживних речовин.

1613472358471

КОНТАКТИ УСТАНОВ ЗАПОРІЖЖЯ ЩОДО ПРОТИДІЇ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ

Головне територіальне управління юстиції

САЙТ: http://justzp.gov.ua/

Адреса: пр. Соборний, 164, м. Запоріжжя, 69107

Телефони: +380 (61) 239-01-55; +380 (61) 239-01-36

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Facebook: https://www.facebook.com/GYU.Zp.ua/

Національна Поліція

САЙТ: https://zp.npu.gov.ua/konataktu.html містить контакти районних підрозділів поліції

Адреса: вул. Матросова, 29, м. Запоріжжя, 69057
Телефони: +380 61 239 21 02, факс: +380 61 234 27 51
e-mail: 
//Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра./">Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.; Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">info@zp.npu.gov.ua

Ювенальна Поліція Запоріжжя

САЙТ: zp.npu.gov.ua/uk

Адреса:м. Запоріжжя, Матросова, 29

Телефон: 0612 394 036

Facebook: https://www.facebook.com/

Запорізький обласний центр соціально-психологічної допомоги

САЙТ:http://kriziscentr.net/

Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 22-а

Телефон: +38 (061) 769-79-02

Факс: +38 (061) 769-79-63

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Служба у справах дітей Запорізької міської ради

САЙТ:https://dity.zp.ua/about

Адреса: 69037 м. Запоріжжя, вул. Зелінського, 3

телефони:(061) 224 30 42, (061) 224 30 47

Facebook: https://www.facebook.com/pages/category/Government-Organization/

Юридична допомога

САЙТ:https://zaporizhya.legalaid.gov.ua/ua/

Адреса: 69044, м. Запоріжжя, майдан Профспілок, 5 

Телефони: 095-640-37-13; 097-254-71-12;  (061) 239-07-07

E-mail:Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">zaporizhya2.zaporizhya@legalaid.zp.ua;Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.">serhiy.vitko@legalaid.zp.ua

Facebook: Другий запорізький місцевий центр з надання БВПД

Благодійний фонд «Карітас Запоріжжя»

САЙТ:www.caritas-zp.org

Адреса: вул. Семафорна, 8, Запорізька область, Запоріжжя

Телефони: 050 322 4600, (050) 459-02-04, (067) 612-29-55

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Facebook: https://www.facebook.com/caritas.zp/

Запорізький міський центр соціальних служб для СІМ’Ї, дітей та молоді


САЙТ:www.zmcsssdm.at.ua

Адреса: вул. Рекордна, 24, Запоріжжя, 69000

Телефон: (061) 228-02-80

Телефонислужби екстреної психологічної допомоги: 228-15-84;

066-313-15-84;073-515-15-84;067-515-15-84

E-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Facebook: https://www.facebook.com/

МЕМОРАНДУМ СПІВПРАЦІ

між усіма учасниками освітнього процесу:

педагогами, учнями та батьками

Запорізького ліцею «Логос» Запорізької міської ради Запорізької області»

ПРО МЕМОРАНДУМ

  1. Цей Меморандум має на меті допомогти шкільним спільнотам дійти згоди і впорядкувати всі аспекти життя школи за новими, сучасними принципами.
  2. Він не є новим нормативно-правовим актом, яким школи неодмінно мусять скористатися. Його слід приймати лише за умови обговорення зі шкільною спільнотою кожного з пунктів і погодження спільних правил життя в школі. Адже лише шляхом домовленостей, урахування всіх інтересів і досягнення консенсусу можна створити в школі сприятливі умови для успішної освіти й комфортного перебування усіх учасників освітнього процесу.
  3. Ідеться про зміну умов своєрідного суспільного договору в школі, переосмислення звичних практик та реакцій на проблеми шкільного життя, норм поведінки в школі та стосовно школи.
  4. Плідна співпраця між усіма учасниками освітнього процесу ґрунтується на таких твердженнях:
  • “Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені розумом і совістю і повинні діяти у відношенні один до одного в дусі братерства”
  • Стаття 1 Загальної декларації прав людини: “Освіта повинна бути спрямована на повний розвиток людської особи і збільшення поваги до прав людини і основних свобод
  • Частина 2 статті 26 Загальної декларації прав людини: “Найкраще забезпечення інтересів дитини має бути керівним принципом для тих, хто несе відповідальність за її освіту і навчання; насамперед таку відповідальність несуть її батьки”
  • Принцип 7 Декларації прав дитини, ухваленої резолюцією 1386 (ХIV) Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1959 року: “Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору”
  • Закон України “Про освіту”
  1. Ми, педагоги, батьки та учні, виходимо з того, що:
  • Головним принципом співпраці всіх учасників освітнього процесу є принцип взаємної поваги між усіма учасниками освітнього процесу.
  • Освітній процес ґрунтується на співпраці педагогів, батьків та учнів. Саме взаємодія в межах трикутника “учень-учитель-батьки” створює простір для сучасної ефективної освіти.
  • В основу співпраці між усіма учасниками освітнього процесу мають бути покладені наступні принципи:

- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах;

- діалог – взаємодія – взаємоповага;

- розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);

- принцип соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

  • Взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу ґрунтується на принципах рівноправності, толерантності, академічної доброчесності, неприпустимості булінгу та психологічного насильства.
  • Співпраця має відбуватись на засадах обов’язковості розгляду пропозицій сторін; пріоритету узгоджувальних процедур; прозорості, відкритості та гласності; обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей; взаємної відповідальності сторін.
  • Дії та поведінка всіх учасників освітнього процесу в шкільному просторі та поза ним ґрунтуються на повазі до прав людини, прав дитини та дотриманні чинного законодавства України.

ПРАВИЛА ТА РЕГЛАМЕНТИ

Ми, педагоги, батьки та учні, виходимо з того, що:

Школа як спільнота та осередок місцевої громади може створити власні правила та регламенти, що не суперечать чинному законодавству. Вони мають бути публічними, всім відомими, загальнодоступними, зрозумілими всім і прийнятними для всіх учасників освітнього процесу в школі. Правила мають ґрунтуватись на загальнолюдських цінностях, принципах демократії та прозорості в ухваленні рішень, рівного доступу до всіх послуг, поваги до різноманітності культур.

  • Педрадою затверджені такі документи:

- Кодекс здобувача освіти Запорізького ліцею «Логос» Запорізької міської ради Запорізької області

- Загальні правила поведінки

- регламенти: порядок доступу батьків до школи і класів, порядок індивідуального позакласного спілкування з учителями та класними керівниками, форми проведення батьківських зборів, наявність дрес-коду для учнів.

- регламент щодо відповідальності батьків затверджується даним меморандумом:

- батьки учнів мають чітко усвідомлювати, в якому класі навчається дитина, знати ПІБ класного керівника та вчителів-предметників;

- батьки розуміють вікові особливості розвитку психіки дитини;

- батьки зобов’язуються забезпечити присутність дитини на заняттях вчасно, без порушення денного розкладу уроків;

- батьки знають розклад дзвінків та не здійснюють дзвінки з мобільного дітям під час уроку;

- батьки учнів зобов’язуються забезпечити наявність виконаного домашнього завдання з предметів денного циклу та належність відповідного шкільного приладдя;

  • Невід’ємним складником правил та регламентів школи є порядок розгляду звернень і скарг, а також шляхи вирішення конфліктів. Конфлікти можуть розв’язуватися за допомогою шкільної служби порозуміння, фасилітатора, психолога, класного керівника, керівництва школи. Звернення учасників освітнього процесу до керівництва школи розглядається в якнайкоротші строки.
  • Розгляд та розв’язання конфліктів також можуть здійснюватися Координаційною радою або Загальними зборами школи, засновником закладу освіти (органом управління у сфері освіти, який діє від імені засновника). Шкільна процедура розв’язання конфліктів не позбавляє особу права звернутись до суду або до освітнього омбудсмена- батьки учнів дотримуються встановленого алгоритму розв’язання конфліктів, ні в якому разі не мають права розв’язувати конфлікт з іншою дитиною самостійно.
  • Жодне положення цього Меморандуму не звільняє від відповідальності за порушення норм чинного законодавства і не може змінювати прямі норми законодавства щодо юридичної відповідальності.

 


Прикінцеві положення


Текст Меморандуму є рамковим і може змінюватися залежно від того, яких домовленостей дійдуть кожна зі сторін – педагоги, учні та батьки.

Цей документ ухвалюється після його обговорення на Загальних зборах або в інший спосіб, який передбачає активність усіх учасників освітнього процесу.

Документ вважається схваленим, якщо його підписують уповноважені представники батьків, учнів та педагогів, або ж відповідне рішення може бути зафіксоване протоколом Загальних зборів школи.


[1] Створення інституту освітнього омбудсмена передбачено ст. 73 Закону України “Про освіту”; Положення про освітнього омбудсмена і Порядок та умови звернення до освітнього омбудсмена затверджено Постановою Кабінету міністрів “Деякі питання освітнього омбудсмена” від 06.06.2018.

Професійний Кодекс учителя Запорізького ліцею «Логос»

1. Загальні положення

1.1. Норми поведінки вчителя ліцею розроблені у відповідності до Конституції України, Закону України “Про освіту” Уставом Запорізького ліцею “Логос” Запорізької міської ради Запорізької області з метою організації єдиного педагогічного підходу в навчанні та вихованні учнів ліцею, як засіб формування позитивного корпоративного іміджу ліцею.

1.2. Мета Кодексу: визначити основні норми персонального іміджу вчителя, професійної етики у відносинах вчителя з учнями та їхніми батьками, з педагогічною спільнотою та державою.

1.3. Кодекс регулює соціальні норми (правила поведінки) вчителя, яких він дотримується в ліцеї протягом всього навчального процесу, а також під час проведення позакласних заходів.

1.4. Кодекс сприяє створенню таких умов та обставин для роботи, за яких вчитель зможе вдосконалюватись, виробити нові навички, мати здорову робочу атмосферу.

1.5. Нормами Кодексу керуються вчителі та всі працівники Ліцею, які працюють з дітьми.

1.6. Кодекс є документом, відкритим для ознайомлення всім учасникам навчального процесу (дітям, батькам, вчителям). Кодекс затверджується педагогічною радою ліцею, публікується на сайті Ліцею та вивішується на спеціальному стенді для ознайомлення батьків та учнів.

1.7. Під час прийому на роботу в Ліцей директор ліцею повинен ознайомити вчителя зі змістом вказаного Кодексу.

1.8. Вимоги даного Кодексу розповсюджуються на всіх працівників ліцею, які беруть участь в роботі з учнями та їхніми батьками.

2. Основні принципи

професійної етики вчителя

2.1. У своїй діяльності вчитель керується принципами гуманності, законності, взаємоповаги, демократичності, справедливості, професіоналізму.

2.2. Визнаючи, що головною умовою педагогічної діяльності є професійна компетентність вчителя, його спеціальні знання та мистецтво у вихованні та навчанні, вчитель прагне до поглиблення своїх знань, саморозвитку та самовдосконалення.

2.3. Вчитель своєю поведінкою повинен подавати позитивний приклад всім учасникам навчального процесу.

2.4. Вчитель дорожить своєю репутацією, не займається аморальною та протиправною діяльністю.

2.5. Вчитель дотримується культури усного та писемного мовлення, не використовує сам і не допускає використання у присутності всіх учасників навчального процесу ненормативної лексики, вульгаризмів, грубих чи образливих фраз.

2.6. Вчитель у своїй професійній діяльності дотримується традиційного ділового стилю в одязі, який викликає повагу оточуючих.

3. Взаємовідносини вчителя з учнями

3.1. Стиль спілкування вчителя з учнями будується на взаємній повазі.

3.2. В першу чергу, вчитель повинен бути вимогливим до себе. Вимогливість вчителя у ставленні до учня позитивна, є стрижнем професійної етики вчителя і основою його саморозвитку. Вчитель повинен володіти собою і ніколи не втрачати почуття міри.

3.3. Вчитель вибирає такі методи роботи, які заохочують в його учнях розвиток позитивних якостей та взаємовідносин: самостійність, ініціативність, відповідальність, самоконтроль, самовиховання, бажання співпраці та допомоги іншим.

3.4. Під час оцінки поведінки та досягнень своїх учнів вчитель намагається укріпляти їх самоповагу і віру в свої сили, показувати їм можливості до вдосконалення, підвищувати мотивацію до навчання.

3.5. Вчитель є неупередженим, однаково доброзичливим та прихильним до всіх своїх учнів. Прийнявши необгрунтовано принижуючі учня оціночні рішення, вчитель повинен постаратися негайно виправити свою помилку.

3.6. При оцінюванні досягнень учнів у балах вчитель намагається бути обєктивним і справедливим. Неприпустиме тенденційне заниження чи завищення оціночних балів для штучної підтримки видимості успішності та виправлення помилок учнів під час перевірки письмових та контрольних робіт.

3.7. Вчитель постійно слідкує за культурою свого мовлення та спілкування.

3.8. Вчителю забороняється повідомляти іншим особам інформацію, довірену учнем особисто йому, за винятком випадків, передбачених чинним Законом України.

3.9. Вчитель не зловживає своїм службовим положенням. Він не може використовувати своїх учнів, вимагати від них будь-яких послуг.

3.10. Вчитель не має права вимагати від свого учня (його батьків) винагороди за свою роботу, у тому числі й додаткову.

3.11. Вчитель терпляче ставиться до релігійних переконань та політичних поглядів своїх учнів. Він не має права нав’язувати учням свої погляди, інакше як шляхом дискусії.

3.12. Вчитель не має права обговорювати з учнями інших вчителів, оскільки це може негативно вплинути на імідж вчителя.

4. Спілкування між працівниками школи

4.1. Взаємовідносини між вчителями базуються на принципах колегіальності, партнерства та поваги. Педагог захищає не тільки свій авторитет, а й авторитет своїх колег. Він не принижує своїх колег у присутності учнів чи інших осіб, не бере участі у розповсюдженні пліток або іншої неперевіреної інформації щодо працівників ліцею.

4.2. Вчителі уникають необгрунтованих і скандальних конфліктів у взаємовідносинах. У разі виникнення суперечностей вони намагаються конструктивно їх вирішити.

4.3. Вчитель не має права розголошувати отриману інформацію про діяльність інших працівників Ліцею, якщо це не суперечить чинному законодавству.

4.4. Досить доречними будуть позитивні відгуки, коментарі (а місцями навіть реклама) педагогів про Ліцей за межами учбового закладу, а саме: виступи на науково-практичних конференціях, наукових засіданнях, майстер-класах, які педагог має право проводити, брати участь за межами Ліцею.

4.6. Критика, направлена на роботу, рішення, погляди і вчинки колег чи адміністрації, не повинна принижувати особу, що піддається критиці. Критика повинна бути обгрунтованою, конструктивною, тактовною.

4.7.Найважливіші проблеми і рішення в педагогічному житті обговорюються і приймаються на відкритих педагогічних дискусіях

4.8. Моральний обов’язок вчителя – неупереджено аналізувати як особисті помилки, так і помилки своїх колег при здійсненні освітнього процесу, активно перешкоджати практиці некомпетентних колег.

5. Взаємовідносини з адміністрацією

5.1. Адміністрація Ліцею робить все можливе для повного розкриття здібностей і вмінь педагога як основного суб’єкта освітньої діяльності.

5.2. Адміністрація Ліцею терпляче ставиться до різноманіття політичних, релігійних, філософських поглядів, уподобань і думок, створює можливості для обміну поглядами, можливості домовитися і досягти компромісу. Різні статуси педагогів, кваліфікаційні категорії та обов’язки не повинні перешкоджати рівноправному вираженню всіма вчителями своєї думки і захисту своїх переконань.

5.3. Адміністрація не може дискримінувати, ігнорувати чи переслідувати педагогів через їхні переконання або на основі особистих симпатій чи антипатій. Відносини адміністрації з кожним із вчителів базуються на принципі рівноправності.

5.4. Адміністрація не може вимагати чи збирати інформацію про особисте життя педагога, не пов’язану з виконанням ним своїх трудових обов’язків.

5.5. Оцінки і рішення директора Ліцею повинні бути неупередженими і базуватися на фактах та реальних заслугах педагогів.

5.6. Педагоги мають право отримувати від адміністрації інформацію, яка має значення для роботи загальноосвітнього закладу. Адміністрація не має права приховувати чи перекручувати інформацію, що може вплинути на кар’єру педагога і на якість його праці. Важливі для педагогічної спільноти рішення приймаються в закладі на основі принципів відкритості та загальної участі.

5.7. Вчителі Ліцею з повагою ставляться до адміністрації, дотримуються субординації і при виникненні конфлікту з адміністрацією намагаються вирішити його з дотриманням етичних норм.

6. Відносини з батьками (законними представниками) учнів

6.1. Вчитель добровільно і свідомо надає допомогу батькам (законним представникам) у вирішенні питань, пов’язаних із процесом навчання і виховання їхніх дітей за їхньою добровільною згодою.

6.2. Вчитель не розголошує висловлену дітьми думку про своїх батьків чи опікунів або думку батьків, або опікунів про дітей. Передавати таку думку іншій особі можна лише з дозволу особи, яка повідомила педагогу вищезгадану думку.

6.3.Вчителі повинні з повагою та доброзичливо спілкуватися з батьками учнів; педагоги не мають права спонукати батьківські комітети організовувати для педагогів частування, поздоровлення тощо.

6.4.Педагог може приймати лише ті подарунки, які:

  • підносяться абсолютно добровільно;
  • не мають і не можуть мати за мету підкупити педагога;
  • достатньо скромні, тобто це речі, зроблені руками учнів або їхніми батьками, створені ними твори, квіти, солодощі, сувеніри чи інші недорогі речі.

6.5. Відносини педагогів з батьками не повинні впливати на оцінку особистості і досягнень дітей.

6.6. Директор Ліцею може прийняти від батьків учнів безкорисливу допомогу, призначену для закладу. Про призначення такої допомоги необхідно повідомити спільноту і висловити публічно подяку.

6.7. На відносини вчителів з учнями і на їхню оцінку не повинна впливати підтримка, що надається їхніми батьками чи опікунами.

7. Взаємовідносини вчителя із суспільством та державою

7.1. Вчитель не тільки навчає дітей, а й є суспільним просвітителем; повинен берегти культурні цінності, бути порядною освіченою людиною.

7.2. Вчитель намагається зробити свій внесок у розвиток громадянського суспільства.

7.3. Вчитель розуміє і виконує свій громадянський обов’язок і соціальну роль.

7.4. Вчитель не має права передавати персональні дані про учнів та їхніх батьків третій особі без письмової згоди батьків учня.

8. Академічна свобода і свобода слова

8.1. Вчитель має право користуватися різними джерелами інформації.

8.2. При відборі та передачі інформації учням педагог дотримується принципів об’єктивності, пристойності. Тенденційне спотворення інформації або зміна її авторства неприпустимі.

8.3. Педагог може самостійно вибрати вид виховної діяльності та створювати нові методи виховання, якщо вони з професійної точки зору доречні, відповідальні.

8.4. Педагог має право відкрито (в письмовій чи усній формі) висловлювати свою думку про шкільну, регіональну чи державну політику в галузі освіти, а також про дії учасників освітнього процесу, однак його твердження не повинні бути неточними, зловмисними чи образливими.

8.5. Педагог не має права розголошувати конфіденційну службову інформацію.

9. Використання інформаційних ресурсів

9.1. Педагоги і адміністративні працівники повинні бережливо і обгрунтовано використовувати матеріальні та інші ресурси. Вони не мають права використовувати майно Ліцею (приміщення, меблі, телефон, комп’ютер, копірувальну техніку, інше обладнання, інструменти та матеріали), а також свій робочий час для особистих потреб.

10. Відповідальність за порушення положень Кодексу

10.1. Порушення педагогами положень даного Кодексу розглядається на засіданнях колегіальних органів управління, передбачених уставом Ліцею і (або) комісіях з урегулювання суперечок між учасниками освітніх відносин.

10.2. Дотримання педагогами положень Кодексу може враховуватися при проведенні атестації педагогічних працівників на відповідність посади, яку займає педагог, застосуванні дисциплінарних стягнень у випадку здійснення працівником, який виконує виховні функції, аморального вчинку, несумісного з продовженням даної роботи, а також при заохоченні працівників, які добросовісно виконують трудові обов’язки.

Кодекс здобувача освіти

Запорізького ліцею «Логос» Запорізької міської ради Запорізької області

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1. Цей Кодекс здобувача освіти (далі - КЗО) документ, розроблений з метою створення корпоративної культури в Ліцеї, поліпшення іміджу установи, оптимізації взаємодії із зовнішнім середовищем і всередині Ліцею, вдосконалення управлінської структури.

2. Кодекс - це звід основних морально-етичних норм і правил соціальної поведінки, прийнятих в Ліцеї, слідуючи яким ми зміцнюємо високу репутацію Ліцею, підтримуючи його авторитет, і продовжуємо традиції попередніх поколінь учнів і вчителів.

3. Кодекс визначає основні принципи спільної життєдіяльності учнів, вчителів та працівників Ліцею, які повинні включати шанобливе, ввічливе і дбайливе ставлення одне до одного і до оточуючих, а також співробітництво і відповідальність за функціонування Ліцею.

4. Ліцей зобов'язаний створити необхідні умови для повної реалізації положень Кодексу.

5. Адміністрація Ліцею в кінці кожного семестру зобов'язана організовувати зустріч з учнями з метою обміну думками та обговореннями, що стосуються життя школи.

6. Всі учні Ліцею в незалежності від статі, віку, національності, ставлення до релігії, переконань мають рівні права і свободи і рівні можливості для їх реалізації.

7. Якщо порушення вимог Кодексу здобувача освіти носять систематичний характер, це розцінюється як свідома позиція, спрямована на приниження і ущемлення прав інших дітей, і як виклик самій організації, її колективу, засадам та репутації. У цьому випадку адміністрація Ліцею може застосувати різні форми покарання, які визначені законодавством, аж до виключення порушника з Ліцею.

7. Кодекс здобувача освіти не містить нічого, що було б недоступно для розуміння учня будь-якого віку. Його виконання залежить тільки від знання вимог і бажання слідувати їм. Кожен учень Ліцею зобов'язаний вивчити положення Кодексу і підтвердити згоду слідувати їм. Після цього настає повна особиста відповідальність кожного за свою поведінку.

Предмет регулювання

Кодекс регулює правила поведінки здобувача освіти, яких він дотримується в Ліцеї протягом всього освітнього процесу, а також під час проведення шкільних заходів.

Кодекс сприяє створенню для навчання таких умов і обстановки, при яких здобувач освіти зможе отримати знання, виробити навички та сформувати свої життєві цінності.

Адміністрація Ліцею зобов'язана ознайомити з Кодексом всіх вчителів, учнів та батьків.

Внутрішній розпорядок Ліцею повинен ґрунтуватися на Кодексі здобувача освіти.

Мета Кодексу здобувача освіти.

Метою Кодексу є впровадження єдиних правил поведінки всіх учасників освітнього процесу в Ліцеї.

Кодекс сприяє тому, щоб учень сам навчився керувати своєю поведінкою, що сприятиме встановленню дисципліни і формуванню взаємної поваги всіх учасників освітнього процесу, а також встановлення в Ліцеї сприятливої і безпечної обстановки.

Сфера регулювання.

Кодекс поширюється на всіх учнів Ліцею.

Директор, адміністрація Ліцею, Дисциплінарна комісія, вчителі та інші працівники Ліцею, батьки сприяють дотриманню Кодексу здобувача освіти.

ІІ. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ.

Здобувач освіти має право:

1. На освіту, охорону життя, сприятливі умови для отримання якісної освіти.

2. Спрямовувати свою діяльність на придбання знань і умінь з використанням всіх можливостей школи; висловлювати свою особисту думку і сумніви, що стосуються змісту навчання і виховання.

3. Викладати класному керівникові, директорові Ліцею, іншим вчителям свої проблеми і отримувати від них допомогу, пояснення, відповіді.

4. Користуватися навчальними посібниками, технічними засобами навчання, спортивним інвентарем, бібліотечним фондом, відповідаючи за їх збереження.

5. Брати участь у позакласних і позашкільних заняттях.

6. Відвідувати консультації з предметів, передбачених шкільним розпорядком.

7. На об'єктивне оцінювання своєї навчальної праці, роз'яснення з приводу даної оцінки.

8. На створення різних клубів, секцій, студій, асоціацій та інших самодіяльних об'єднань, якщо їх діяльність не суперечить статуту Ліцею, прийнятим нормам моралі і моральності.

9. На отримання від вчителів і адміністрації Ліцею відповідей на питання про хід освітнього процесу.

10. Представляти Ліцей на конкурсах, оглядах, змаганнях та інших заходах відповідно до своїх можливостей і вмінь.

11. Відпочивати в перервах між уроками, в вихідні та святкові дні, а також під час канікул.

12. На вільне спілкування в Ліцеї після уроків (вечори, диспути, концерти, інші культурні заходи).

13. Вибирати особисто, через батьків або осіб, які їх замінюють, профілі навчання, існуючі в Ліцеї, форми навчання, визначати темпи, терміни освоєння освітньої програми, вибирати індивідуальну освітню програму, курси за вибором.

14. На свободу творчої і наукової діяльності.

15. Відстоювати свої права учня, людини і громадянина.

16. Відкрито висловлювати думку з будь-якого питання життя Ліцею, якщо це не принижує гідності іншого учасника освітнього процесу, вносити свої пропозиції на зустрічах з адміністрацією Ліцею.

Здобувач освіти зобов’язаний :

1. Виконувати статут Ліцею, розпорядження адміністрації, працівників та чергових учнів Ліцею, якщо вони не суперечать Статуту організації, дотримуватися і підтримувати встановлені в організації правила внутрішкільного порядку, безпеки життєдіяльності, санітарії, гігієни.

2. Поважати права, честь і гідність інших здобувачів освіти та працівників Ліцею. Не допускати ущемлення інтересів колективу і оточуючих людей, допомагати молодшим товаришам розумно вирішувати їх спірні питання.

3. Приходити до Ліцею за 10 - 15 хвилин до початку занять згідно з розкладом.

4. Мати охайний зовнішній вигляд.

5. Мати при собі відмітний знак учня Ліцею (значок, пропуск, бейдж і т.д.), якщо це визначено Положенням про пропускну систему Ліцею.

6. Достойно, культурно поводитися в Ліцеї і за його межами, піклуватися про честь і підтримку традицій Ліцею, його авторитету.

7. Повністю використовувати час, призначений для навчання, старанно працювати над збагаченням своїх знань, систематично готуватися до занять в Ліцеї, брати участь в обраних позакласних і додаткових заняттях.

8. Строго підтримувати санітарно-гігієнічний порядок в туалетних кімнатах, у всіх приміщеннях Ліцею і на території шкільного подвір’я.

9. Поважати погляди і переконання інших людей, їх свободу і гідність.

10. Здобувачі освіти та їхні батьки (особи, які їх замінюють) відповідно до законодавства України несуть майнову відповідальність за псування будівель Ліцею і споруд, навчального обладнання, меблів, інвентарю та іншого шкільного майна.

11. Дотримуватися графіку чергувань, встановленого класним керівником.

12. Відвідувати всі уроки за розкладом.

13. Після закінчення уроку прибрати своє робоче місце, не залишаючи паперу, сміття і позначок на столі.

14. Ставити запитання вчителю підняттям руки, стоячи, дочекавшись паузи в мові вчителя або по завершенні уроку.

15. У разі порушення правил Кодексу здобувача освіти, терпляче вислухати зауваження вчителя, коректно відповісти йому і попросити дозвіл на продовження занять.

Учням забороняється:

1. Користуватися будь якими гаджетами і іншими електронними пристроями під час занять, якщо їх використання не обумовлено вимогами освітнього процесу і не дозволено вчителем.

2. Вимовляти лайливі слова і нецензурні вирази.

3. Перебувати в приміщеннях Ліцею в верхньому одязі і в головних уборах.

4. Розмовляти голосно і з інтонацією роздратування і недбалості.

5. Приводити в Ліцей сторонніх без відповідного узгодження.

6. Приносити в Ліцей предмети розваг та інші предмети, які не пов’язані з навчальним процесом.

7. Мати при собі займисті (в т.ч. запальнички), колючі та ріжучі предмети.

8. Займатися в спортивному залі без змінного взуття.

9. Сперечатися з учителем і порушувати етику уроку і відпочинку на перерві.

10. Псувати майно і зневажливо ставитися до оточуючих.

11. Виходити з Ліцею під час занять дозволяється тільки відповідно до розкладу уроків (фізична культура, робота у дворі) і під контролем вчителя та чергового адміністратора Ліцею.

12. Індивідуальний вихід з Ліцею в навчальний час дозволяється з особливих причин тільки черговим адміністратором за попередньою домовленістю з батьками учнів.

13. Запізнюватися на заняття. Учні, що спізнилися, допускаються до занять з дозволу чергового члена адміністрації.

Результатом порушення Кодексу «Учня» може бути:

1. Приватне оформлення пояснювальної записки (в присутності класного керівника, чергового адміністратора).

2. Обговорення поведінки на зборах колективу класу.

3. Заслуховування пояснень на засіданні Дисциплінарної комісії: про виконання даних рекомендацій щодо виправлення, внесення поправок і нових рекомендацій, постановка на педагогічний облік Ліцею.

4. Бесіда з адміністрацією Ліцею.

5. Запрошення батьків учня на офіційну бесіду з адміністрацією.

6. Виклик на засідання педагогічної ради.

7. Офіційне попередження про можливість виключення з Ліцею.

8. Звернення в інші правові і громадські організації.

Заохочення за успіхи в навчанні:

За старанне ставлення до навчання, зразкову поведінку та активну участь у житті Ліцею учням оголошуються подяки, вручаються грамоти, похвальні листи.

І. Загальні правила поведінки

1. Правила поведінки учнів базуються на законах України, постановах Міністерства освіти та науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті Ліцею, Кодексі здобувача освіти ЗЛ «Логос».

2. Учень приходить в школу за 15-10 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя до майбутнього уроку..

3. Не можна приносити на територію закладу з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби і отрути, а також токсичні речовини і таблетки.

4. Забороняється вживання непристойних виразів и жестів.

5. У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх замінюють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більш ніж трьох днів учень зобов'язаний надати довідку з медичної установи. Батьки зобов’язані попередити класного керівника дзвінком про відсутність учня на заняттях. У разі пропуску учнем ліцею великої кількості уроків ліцей не несе відповідальності за рівень засвоєння відповідної освітньої програми. У разі неможливості об’єктивно оцінити рівень навчальних досягнень учня йому виставляється неатестація за відповідний навчальний період.

6. Учень повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

7. Поза школою учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

8. До педагогів і всіх дорослих, що знаходяться в ліцеї, необхідно звертатися на "Ви", по імені та по батькові, не перебивати, не втручатися в їхню розмову з ким би то не було, за винятком екстрених ситуацій, коли слід попередньо вибачитися, а потім викласти суть справи.

9. Забороняється розмовляти з педагогом або будь-яким дорослим, що знаходяться в школі, нешанобливо, тримати руки в кишенях, віддалятися, ще не закінчивши розмови.

10. Учні бережуть майно ліцею, акуратно ставляться як до свого, так и до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території ліцею.

11. До учнів, які привласнили чужі речі, застосовуються дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

12. Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, повинні здати черговому вахтеру, який знаходиться на першому поверсі школи, черговому вчителю, їх класному керівнику або шкільній адміністрації.

13. Забороняється без дозволу власника цікавитися вмістом особистого портфеля і кишень одягу інших дітей. Особисте майно кожного є недоторканним. Це ж стосується речей, які перебувають на столі і в столі вчителя, а також в учительській, кабінеті адміністрації, бібліотеці, фізкультурному залі та інших приміщеннях ліцею.

14. Забороняється приносити до ліцею дорогі речі, що не мають відношення до навчального процесу, вироби з дорогоцінних металів і каменів, а також значні суми грошей

15. Фізична конфронтація, залякування і знущання над людиною або твариною є неприпустимими формами поведінки учнів у школі та за її межами.

15. Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном, іншими гаджетами на уроках.

16. Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

17. Учень зобов'язаний приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, інструменти і письмове приладдя.

ІІ. Поведінка на уроках

  1. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
  2. Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером, та уроків праці, коли учні працюють з інструментами.
  3. Під час уроку не можна ходити по класу без дозволу вчителя, голосно розмовляти, кричати, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.
  4. Заняття у школі проводяться за кабінетною системою. За кожним учнем у кожному кабінеті закріплено окреме місце. Кожен учень відповідає за збереження санітарного стану та майна на своєму робочому місці.
  5. Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.
  6. Учень на уроці зобов'язаний виконувати всі вимоги вчителя.
  7. Під час відповіді на запитання вчителя учень повинен відповідати голосно, виразно, зрозуміло.
  8. Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
  9. На уроці учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  10. На уроки фізичної культури учні приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Без дозволу вчителя учням забороняється входити в спортивний зал, користуватися спортивним інвентарем та знаряддям. Учні, звільнені від занять фізкультурою, обов'язково присутні в залі, переодягнені в спортивну форму.
  11. Вчителі фізкультури, технічної праці відпускають учнів з уроків суворо по дзвінку.
  12. Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас.
  13. Учень має право в коректній формі отстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань, які стосуються теми уроку.
  14. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

ІІІ. Поведінка учнів до початку, на перервах та після років.

1. Під час перерви учень зобов'язаний:

- вийти з класу, якщо попросить вчитель;

- підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху;

- при зустрічі з вчителями, батьками, дорослими відвідувачами школи обов’язково вітатися і звільняти дорогу;

- по сходах, коридорах ходити тільки по правій стороні;

- учням забороняється входити до вчительської без дозволу;

- забороняється вживати непристойні вирази і жести, шуміти, заважати відпочивати іншим.

2. Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте не повинен заважати іншим.

3. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки.

4. Під час перерв учням категорично забороняється залишати шкільну будівлю задля збереження життя та здоров’я та з метою уникнення випадків травматизму серед учнів.

5. Під час перерв забороняється бігати по школі, по сходах, поблизу віконних отворів, грати в м’яча у класі, коридорах та інших місцях, не пристосованих для ігор.

6. Під час перерв забороняється штовхати один одного, гратися в небезпечні ігри, кидатися портфелями і іншими предметами і застосовувати фізичну силу.

7. У закладі та на території категорично забороняється тютюнопаління.

8. Категорично забороняється самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

9. На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового адміністратора та адміністрації ліцею за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

ІV. Поведінка учнів у їдальні

  1. Під час харчування в їдальні належить дотримуватися правил етикету і поводитися пристойно.
  2. Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  3. Учні приходять в їдальню після закінчення уроку, дотримуються черги при отриманні їжі.
  4. Розмовляти під час прийому їжі слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  5. Слід вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.
  6. Учні самі прибирають посуд зі столу після вживання їжі.
  7. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  8. Забороняється заходити в їдальню у верхньому одязі.
  9. Забороняється виносити з їдальні їжу.

V. Вимоги до зовнішнього вигляду учнів

  1. У школу учні повинні приходити в одязі, який відповідає перебуванню дитини у суспільних місцях та її віку.
  2. Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
  3. Не можна зловживати косметикою і носити багато прикрас на заняття.
  4. Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  5. Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  6. На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.
  7. На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків і на свій розсуд.

VІ. Прикінцеві положення

  1. Учні не мають права під час знаходження на території школи і при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, небезпечні для життя і здоров'я самого себе та оточуючих.
  2. За порушення цих Правил, Кодексу здобувача освіти та Статуту ліцею учні притягуються до відповідальності, до них можуть бути вжиті стягнення відповідно до законодавства України та внутрішніх нормативних документів.

3. Ці Правила розповсюджуються на всіх учнів Ліцею і є обов’язковими для виконання на всій території ліцею, а також під час усіх заходів, що проводяться ліцеєм.