Формування творчих здібностей та логічного мислення у процесі розв'язування математичних задач в умовах впровадження Нового Державного стандарту

Безымянный.jpg

Номінація (секція) виставки: «Компетентнісна освіта:  специфіка навчальних предметів»

Секція «Математика»

Бройко Віта Вікторівна

Вчитель математики,

спеціаліст  першої  категорії.

Запорізький ліцей «Логос»

 Запорізької міської ради

 Запорізької області

 Директор: Рівкін Анатолій Давидович

 адреса: вул. Рекордна, 27-а,

 тел.: 233-33-19, 34-01-62,

e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.,

адреса сайту:zllogos.zp.ua

Тема:«Формування творчих здібностей та логічного мислення у процесі розв'язування математичних задач в умовах впровадження Нового Державного стандарту».

Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідна ідея досвіду полягає у формуванні предметної  компетентності учнів, розвитку творчих здібностей, логічного мислення у сучасних школярів в умовах впровадження Нового Державного стандарту.

Обґрунтування актуальності та перспективності:  Використання  потенціалу математичних задач для розвитку логічного мислення, творчих здібностей дитини та підготовки її до вивчення предмету на поглибленному рівні.

Науково-теоретична основа досвіду: Дидактичні матеріали авторів Чеснокова О.С., Нєшкова К.І., Афанас’єва О.М створили наукову основу для даного досвіду. Теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Горальський, А.Маслоу). Особливої уваги, на мою думку, заслуговує праця "Основи педагогічної творчості" (автор С. О.Сисоєва ).

Стисла анотація досвіду: Мета досвіду полягає в тому,що розвиток творчих здібностей та логічного мислення досягаються поза межами  шкільного курсу математики, додаткового використання потенціалу курсів за вибором та факультативів. Досягнення мети здійснюється за допомогою конструктивного поєднання сучасних інтерактивних та інноваційних технологій. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до позакласної роботи з математики.

Досвід включає орієнтовне календарно-тематичне планування курсів за вибором для 5-6 класів  «Розвязуємо текстові задачі», для 7 класу «Вибрані питання алгебри», розробки уроків за темами цих курсів та мультимедійні презентації: анімації, математичне моделювання, таблиці, що робить процес навчання для учнів більш легким і  цікавим. Використання даного матеріалу  допомагає поглибити й доповнити матеріали шкільного курсу математики щодо розв’язування текстових задач, підвищити загальну математичну культуру, допомагає зробити учням вибір на користь поглибленого вивчення математики.

Результативність впровадження досвіду: Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають  навчатися в класах з поглибленим вивченням математики(2014-2015 н.р.-27 учнів, 2015-2016- 34 учня). та брати участь у різних інтелектуальних конкурсах та олімпіадах (2015-2016 н.р. два учня стали переможцями міського етапу Всеукраїнської олімпіади з математики), простежується  позитивна тенденція  досягнень учнів, підвищення відсотку якості знань (2014-2015 н.р.-38%, 2015-2016- 42%).

Репрезентація досвіду: Науково-методичний журнал «Математика в школах України», №1(49)січень 2015р. Виступ на практико-орієнтованому семінарі для молодих спеціалістів-вчителів математики (25.03.2015).Публікація в Інтернет виданнях (11 робіт липень 2015р «Основа»).

Посилання: http://vektorperemen.jimdo.com/