Материалы

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури

у 5–9 класах

Класи 5 6 7 8 9
Семестри І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ
Контрольні роботи у формі: 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3
  • контрольного класного твору;
- 1 1 1 1 1 1 1 1 1
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Уроки розвитку мовлення*

(у+п)

2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
  • Уроки позакласного читання
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Перевірка зошитів 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 10 класі

Семестри І ІІ І ІІ
Рівні стандарту профільний
Контрольні роботи у формі: 3 3 3 3
  • контрольного класного твору*;
1 1 1 1
  • виконання інших   завдань (тестів, відповідей на запитання)
2 2 2 2
Уроки розвитку мовлення** 2 (у+п) 2 (у+п) 2 (у+п) 2 (у+п)

Уроки позакласного

читання

1 1 2 2
Перевірка зошитів 4 5 4 5

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 11 класі

Семестри І ІІ І ІІ
Рівні стандарту, академічний профільний
Контрольні роботи у формі: 3 3 4 4
  • контрольного класного твору*;
1 1 1 1
  • виконання інших   завдань (тестів, відповідей на запитання)
2 2 3 3
Уроки розвитку мовлення** 2 (у+п) 2 (у+п) 2 (у+п) 2 (у+п)

Уроки позакласного

читання

1 1 2 2
Перевірка зошитів 4 5 4 5

*Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо. Це розвиватиме самостійне творче мислення учнів і дасть їм можливість виконати роботу протягом одного уроку.

**У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).

Рекомендуємо оцінку за письмовий вид роботи виставляти всім учням, за усний – кількості учнів, які відповідали протягом уроку.

Українська мова в закладах загальної середньої освіти

з навчанням мовами національних меншин

Фронтальні види контрольних робіт

Форми контролю

5 6 7 8 9
І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ
Перевірка мовної теми*               4 4 4 4 3 3 2 2 2 2

Письмо:

переказ

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Твір 1 1 1 1 1 1 1

Правопис:

диктант**

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Аудіювання* 1 1 1 1 1
Читання мовчки* 1 1 1 1 1
Контрольне списування 1 - - - - - - - - -

Фронтальні види контрольних робіт (10 –11класи)

(рівень стандарту, академічний рівень)

Форми контролю 10 11  
І ІІ І ІІ
Перевірка мовної теми* 2 2 2 2

Письмо:

переказ

1

1

1

1

Твір (есе) 1 - 1 -

Правопис:

диктант**

1 1 1 1
Аудіювання* 1 1
Читання мовчки* 1 1
           

* Основною формою перевірки мовної теми, аудіювання і читання мовчки є тестові завдання.

** Основною формою перевірки орфографічної й пунктуаційної грамотності є контрольний текстовий диктант.

       У таблиці зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість, залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо.

Фронтально оцінюються аудіювання, читання мовчки, диктант, письмовий переказ і письмовий твір (навчальні чи контрольні види робіт), мовні знання й уміння, запис яких здійснюється на сторінці класного журналу «Зміст уроку».

Індивідуально оцінюються говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку, проте відводять окрему колонку без дати на сторінці класного журналу «Облік навчальних досягнень». У І семестрі проводять оцінювання 2 видів мовленнєвої діяльності (усний переказ, діалог), результати оцінювання виставляють у колонку без дати й ураховуютьу семестрову оцінку.

У ІІ семестрі проводять оцінювання таких видів мовленнєвої діяльності, як усний твір і читання вголос, яке здійснюється в 5–9 класах. Повторне оцінювання чотирьох видів мовленнєвої діяльності не проводять.

Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольних робіт. До прикладу, під час вивчення теми «Повторення   вивченого в 5-6 класах», яка охоплює 9 уроків, учень 7 класу отримав 5 оцінок: 3 поточні (6,7,6), а також оцінки за зошит (8) і контрольну роботу(7). Бали додаємо і ділимо на кількість: (6+7+6+8+7) : 5=7б.  

   Оцінку за семестр виставляють на основі тематичного оцінювання та результатів оцінювання певного виду діяльності(діалог, усний переказ, читання мовчки у І семестрі; усний твір, аудіювання і  читання вголосу ІІ семестрі). Наприклад, учень отримав бали 6, 7, 7 за три тематичні, а також 7 б. за діалог, 5 б. за читання мовчки і 6 б. за усний переказ. Виводячи семестровий бал, їх додають і ділять на 6: (6+7+7+7+5+6):6 = 6 б.

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах

Класи 5 6 7 8 9
Семестри І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ І ІІ
Контрольні роботи у формі: 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3
  • контрольного класного твору;
- 1 1 1 1 1 1 1 1 1
  • виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Уроки розвитку мовлення* (у+п) 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
  • Уроки позакласного читання
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Перевірка зошитів 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі

Семестри І ІІ І ІІ
Рівні стандарту профільний
Контрольні роботи у формі: 2 2 4 4
  • контрольного класного твору*;
1 1 1 1
  • виконання інших   завдань (тестів, відповідей на запитання)
1 1 3 3
Уроки розвитку мовлення** 2(1у+1п; у межах текстуального вивчення) 2(1у+1п; у межах текстуального вивчення)

3

(1у+2п)

3

(2у+1п)

Уроки позакласного

читання

1 1 3 3
Перевірка зошитів 4 5 4 5

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі

Семестри І ІІ І ІІ І ІІ
  Рівень стандарту Академ. рівень Профільний рівень
Контрольні роботи у формі: 2 2 3 3 4 4
  • контрольного класного твору;
1 1 1 1 1 1
  • виконання інших   завдань (тестів, відповідей на запитання)
1 1 2 2 3 3
Уроки розвитку мовлення*

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

2

(у+п)

3

1у+2п

3

2у+1п

Уроки позакласного

читання

1 1 1 1 2 2
Перевірка зошитів 4 5 4 5 4 5

У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних робіт).

*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).

Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).

Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.

У разі відсутності учня на уроці протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).

Орієнтовний обсяг письмового твору, складеного учнем

Клас Кількість сторінок
5-й 0,5–1,0
6-й 1,0–1,5
7-й 1,5–2,0
8-й 2,0–2,5
9-й 2,5–3,0

Орієнтовний обсяг письмового твору

(рівень стандарту, академічний рівень)

Клас Кількість сторінок
10-й 3,0–3,5
11-й 3,0–3,5

Орієнтовний обсяг письмового твору

(філологічний напрям: профіль – українська філологія)

Клас Кількість сторінок
10-й 3,0–3,5
11-й 3,5–4,5

Оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин

(лист МОН України від 30.08.2013 № 1/9–592 «Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання російської мови та інших мов національних меншин для використання в загальноосвітніх навчальних закладах, де навчаються рідною мовою або вивчають її».)

Для 10-11 класів критерії оновлюються та будуть розміщені на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України.

Параметри

Перевірки

Клас, семестр
5-й 6-й 7-й 8-й 9-й
I II I II I II I II I II

Знання з мови

та мовні вміння

4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Аудіювання 1 1 1 1 1

Говоріння:

Діалог

1*

1*

1*

1*

1*

1*

усний переказ 1* 1* 1* 1* 1*
усний твір 1* 1* 1* 1* 1*

Читання:

вголос

1*

1*

1*

1*

1*

Мовчки 1 1 1 1 1

Письмо:

слуховий диктант

-

1**

-

1

1

1

1

1

1

1

зорово-слуховий диктант - 1** 1 1
Списування 1 1
письмовий переказ 1 1 1 1 1
письмовий твір 1 1 1
Загальна кількість показників, на основі яких виводиться загальний бал
  5 13 5 12 7 12 7 12 7 12