Семінар з профілактики проявів булінгу у дитячому середовищі
Питанням раннього виявлення і профілактики булінгу в дитячому середовищі останнім часом в нашій країні приділяється найпильніша увага. Булінг - психологічний або фізичний тиск, насильство, пресинг, третирування, залякування, цькування індивідуума в ситуації, коли він не може себе захистити перед іншим індивідуумом або групою.
Метою подібних дій окремого індивідуума, підтримуваного групою, або групи, є фізичний або психологічний терор для залякування і підпорядкування собі індивідуума (жертви), який з різних причин володіє меншим ресурсом або можливостями, ніж булер (кривдник), причому, найчастіше, психологічна складова поведінкової мотивації булеру є пріоритетною в порівнянні з матеріальної - для кривдника важливіше приниження жертви, ніж матеріальна вигода.
Фахівцями розробляється інструментарій для виявлення фактів фізичного і психологічного тиску на «інших» дітей в середовищі однолітків; пишуться і впроваджуються програми з попередження поширеності нерегламентованих і позастатутних відносин в закритих і відкритих освітніх організаціях; вивчаються можливості впровадження превентивних технологій з означеної проблеми та ін.
Разом з тим, питання практичної роботи по зупинці і запобігання шкільного булінг залишаються відкритими.
Тому в ЗЛ «Логос» в січні 2020 року відбувся практико-орієнтований семінар, метою якого було надання практичної допомоги фахівцям сфери освіти в роботі з можливими виявленими фактами шкільного булінгу. У виступах практичного психолога Капітоненко В.В., соціального педагога Селіної А.П., заступника директора з НВР Фурман І.Т. був відображений досвід роботи з кризовими випадками, накопичений фахівцями вітчизняної і зарубіжної практики, а також розглянуті питання профілактики жорстокого поводження в дитячому середовищі. Зарубіжний досвід, творчо заломлюючись і модифікуючись, може бути використаний і вітчизняними фахівцями. Кожен педагог отримав електронний довідковий посібник, що включає в себе різноманітні відеоматеріали, збірники, поліграфічні роботи, посилання на Інтернет джерела з проблеми.