Створення умов для реалізації здібностей учнів засобами позаурочної діяльності з математики

Виступ Доніна Ф.Л., керівника математичного гуртка

       Добрий день, шановні колеги! Тема мого виступу "Система роботи з обдарованими дітьми з математики".

  1. 1. За якими критеріями Я відбираю дітей для подальшого вивчення математики в математичному гуртку?

а. За результатами I (шкільного етапу) математичної олімпіади;

б. За результатами Конкурсу Кенгуру, який проводиться два рази на рік;

в. За результатами тестування дітей психологом Ліцею Вікторією Валентинівною Капітоненко;

д.  За порадами вчителів математики, які працюють в цих класах.

У гуртку займаються ті діти, у яких виходить вирішувати логічні завдання, які вміють вибрати головне в заплутаній задачі. І одне з найголовніших якостей учня для занять математикою - це його працьовитість і звичайно гарна пам'ять, а також його висока працездатність. Заняття по два, а часом по три години не кожен витримає.

     Велике враження на свідомість учня, на його емоційну сферу може призвести красиве рішення складного завдання, що стоїть особисто перед ним, ніж стандартне застосування стандартного методу. І це дає високу мотивацію в подальшій роботі.

  1. 2. З якою віковою категорією я працюю?

Виявлення здібних дітей починається з 5 класу (нестандартні завдання, конкурси - все це дозволяє розвивати інтерес до предмету, робить його вивчення більш захоплюючим).

Поступово виділяється група хлопців, які зацікавлені в більш детальному і глибокому вивченні математики. Природно, що без бажання дитини дуже важко, а часом і неможливо домогтися результату дитині розкритися, повірити в свої сили. Важливо направити обдарованої школяра не стільки на отримання певного обсягу знань, скільки на творчу його переробку, виховуючи здатність мислити самостійно на основі наукового матеріалу. Це і вчить їх творчо ставитися до математики як науці, дає більше можливостей для самореалізації особистості, самоствердження і віри в свої сили і здібності. І щоб не відстати від сучасних олімпіадних завдань мені самому необхідно постійно вдосконалюватися.

     Якості математичних здібностей:

Найбільший математик ХХ століття, А.Н. Колмогоров виділяв такі ознаки математичних здібностей, як:

"Мистецтво послідовного, правильного і розчленованого логічного міркування". Він відзначав також, що математичні здібності проявляються в тому, з якою швидкістю, як глибоко і наскільки міцно учні засвоюють математичний матеріал. Ці характеристики найлегше виявляються в ході вирішення завдань.

       А закінчити я хочу словами Сократа: "В кожній людині - СОНЦЕ! Тільки дайте йому світити".

  Дякуємо за увагу.

Донін Ф.Л.