План заходів протидії булінгу
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор Запорізького ліцею «Логос»
____________ А.Д.Рівкін
План
заходів Запорізького ліцею «Логос» щодо профілактики булінгу на 2020-2021 навчальний рік
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний | |
Діагностичний етап | |||||
1 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень, січень | Психологічна служба | ||
2 |
Діагностування рівня розвитку міжособистісних стосунків в учнівських колективах: – спостереження за взаємодією здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічне діагностування мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційної сфери учнів; – соціологічне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги учнів. |
Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року відповідно |
Класні керівники, класоводи, Психологічна служба |
|
3 |
Анкетування учнів на тему «Мої права та обов’язки як здобувача освіти» |
7-10 класи | Жовтень, березень | Класні керівники | |
4 |
Анкетування учнів на тему «Прояви булінгу в освітньому середовищі» |
7-10 класи | Листопад-лютий |
Психологічна служба |
|
Інформаційно-профілактичні заходи | |||||
1 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільних батьківських зборах | Батьки здобувачів освіти | Вересень |
Директор Запорізького ліцею «Логос» А.Д.Рівкін. Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. Класні керівники, Психологічна служба. |
|
2 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в закладі освіти: «Протидія булінгу в закладі освіти: нормативна база, діагностика, превенція» | Педагогічний колектив |
Січень Жовтень |
Заступник директора з ВР І.Т.Фурман |
|
3 |
Ознайомлення з добіркою вправ за результатами інтернет-конференції «Безпечний інтернет» Проведення тематичних інтерактивних занять з учнями (за методичними рекомендаціями) |
Педагогічний колектив | Лютий-березень |
Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. Психологічна служба. |
|
4 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 1 – 11 | Упродовж року | Психологічна служба | |
5 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Березень |
Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. Психологічна служба. |
|
6 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Директор Запорізького ліцею «Логос» А.Д.Рівкін. | |
7 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року |
Директор Запорізького ліцею «Логос» А.Д.Рівкін. Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. Психологічна служба. |
|
8 | Здійснювати систематичну перевірку приміщень, території гімназії з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу | Раз на квартал | Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. | ||
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | |||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-6 | Упродовж року | Класні керівники та класоводи. | |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники та класоводи, психологічна служба | |
3 | Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | 5 – 11 | Упродовж року | Класні керівники | |
4 | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» в рамках курсу «Громадянська освіта» | 9-11 | Січень | Учитель предмету «Громадянська освіта» | |
5 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії, правознавства, громадянської освіти | 1-11 | Упродовж року | Класоводи, учителі літератури, історії | |
6 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | 1-11 | грудень | Класні керівники та класоводи, учителі правознавства, психологічна служба | |
Психологічний супровід | |||||
1 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 | Упродовж року | Психологічна служба | |
2 | Спостереження за міжособистісною взаємодією здобувачів освіти під час освітнього процесу. | 1-11 | Упродовж року. | Психологічна служба | |
3 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року. | Психологічна служба | |
4 |
Бесіди з елементами тренінгу (в рамках години психолога): «Особистісний простір: мої межі та межі інших» «Види поведінки: агресивна, пасивна, упевнена» |
5-11 | Упродовж року.є | Психологічна служба | |
Робота з батьками | |||||
1 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники та класоводи | |
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-11 | Упродовж року | Психолгічна служба | |
3 | Висвітлення на веб-сайті ліцею нормативних документів з питань протидії булінгу, інформаційно-просвітницьких матеріалів, телефонів довіри тощо | Упродовж року |
Заступник директора з ВР І.Т.Фурман. Психологічна служба. |
||