Stop bullying !

Screen28 01з 16 по 20 вересня

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТИЖДЕНЬ З ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ

«Я маю право!»

В рамках тижня в ЗЛ «Логос» проведено єдині виховні години по класах з профілактики булінгу під гаслом «Я маю право!»

Учні ознайомилися з правовою базою. Вони отримали інформацію, що 18 грудня 2018 року було прийнято Закон України №2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», яким закріпленопоняття булінгу (цькування) та встановлено адміністративну відповідальністьза його вчинення.

Підставою для прийняття Закону стала поширеність випадків булінгу серед школярів.

За даними дослідження UNICEF в Україні у 2017 році, 67% дітей стикалися з булінгом в тих чи інших проявах (були жертвою чи свідком).

05 лютого 2019 року було винесено перше судове рішення за фактом цькування у школі.

Станом на 9 вересня 2019 року судами було розглянуто 197 справ про булінг. Із загальної кількості розглянутих справ у 93 справах було винесено рішення про накладення стягнення, 47 справ відправлено на доопрацювання до органів поліції, а ще 43 – закрито у зв’язку з відсутністю складу правопорушення або спливом строку притягнення до відповідальності.

11.10.2019 відбулася зустріч учнів 7-х класів з представниками ювенальної поліції, які провели цікаву бесіду з переглядом відеоматеріалів, схем протидії булінгу, тренінг.

  

 

 

Звіт роботи гуртка з робототехніки та комп'ютерного 3D-моделювання

       Упродовж 2018/2019 навчального року в ЗЛ «Логос» працював гурток з

3D-моделювання та робототехніки. На заняттях під керівництвом вчителя інформатики Сурду К. Я. гуртківці в ігровій формі освоювали ази фізики, інформатики, математики та програмування, вчилися аналізувати і конструювати, орієнтуватися в світі електроніки та радіотехніки, знайомились з основами схемотехніки, комп’ютерного 3D-моделювання. І це все на реальних, а не на книжкових прикладах. Школярі створювали і програмували власних роботів, вивчали основи тривимірної комп’ютерної графіки та 3D-друку.

       Власний проект моделі робота підводного човна,здатного захищати річку Дніпро від забруднення та водоростей, юні конструктори презентували вимогливій комісії у складі викладачів кафедри програмних засобів Запорізького національного технічного університету, Запорізького національного університету, екологів, представників ІТ-компаній. Команда успішно захистила проект та посіла І місце серед 12 команд, які брали участь у заході. Усі учасники команди відзначені дипломами та запрошені до подальшого навчання у Запорізькому національному технічному університеті.

       Процес навчання у гуртку моделює роботу програмістів, інженерів та науковців, готуючи дітей до вибору майбутньої професії у високотехнологічних та наукоємних галузях, попит на які росте в усьому світі.Можливо, хтось пов’яже з робототехнікою свою професію, адже вона не тільки цікава, а й прибуткова та інноваційна. Важливо відзначити, що в процесі роботи гуртківці набували навичок, які необхідні для STEM-професій, а саме:

  • критичне мислення;
  • інформаційна грамотність;
  • спостереження;
  • проектування;
  • дослідницька діяльність;
  • вміння брати на себе відповідальність;
  • командна робота.
  • viber image 2019 04 19 15.13.41

       Працювали невеликими групами, що дозволяло приділяти максимум необхідної уваги кожній дитині. Дуже приємно, що наші гуртківці висловили бажання продовжити навчання в наступному навчальному році.

ДО ЗУСТРІЧІ В НАСТУПНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ!

Вчитель інформатики та керівник гуртка

з комп’ютерного 3D-моделювання та робототехніки

Сурду К. Я.

myFlickr

"Віват Інтелект!" 2019

     17 травня 2019 року у Запорізькому ліцеї «Логос» відбувся урочистий захід «Віват Інтелект!», на який були запрошені почесні гості: перший проректор Запорізького національного університету Олександр Григорович Бондар, завідувач кафедри фізики твердого тіла ЗНУ Василь Васильович Гіржон, завідувач кафедри обліку, аналізу, оподаткування та аудиту Інженерного інституту ЗНУ Тетяна Олегівна Меліхова, науковий співробітник Українського міжуніверситетського науково-дослідницького центру, кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов Запорізького державного медичного університету Москвітіна Дар’я Анатолівна.

   Це традиціне свято для ліцею «Логос», для його вихованців, які стають не просто учасниками, а й призерами Всеукраїнських учнівських олімпіад та інших інтелектуальних конкурсів. Під час церемонії свої нагороди отримують найкращі та найталановитіші учні, які гідно представляли ліцей на учнівських олімпіадах з базових предметів та Всеукраїнських конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої Академії Наук України.

Виват интиллект

   Традиційно першими свої нагороди отримують наймолодші учасники олімпіад, ті, хто в цьому навчальному році вперше піднявся на п'єдестал переможців.

   Наймолодшим переможцям нагороди були вручені заступником директора ліцею з навчально-виховної Плетньової Тетяною Анатоліївною.

     Лідери олімпіадного руху, ті, яким вдалося здобути перемогу в двох і навіть трьох олімпіадах, отримали нагороду від директору ліцею – Рівкіна Анатолія Давидовича.

Майбутні науковці – переможці ІІ (обласного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів - членів Малої Академії Наук України:

vКайдаш Наталія (10 іп) – І місце (секція: англійська мова)

vХілько Уляна (9 фм) – І місце (секція: англійська мова)

vДанченко Костянтин (10 фм) – І місце (секція: фінанси, грошовий обіг та кредит)

vПриходько Дар’я (10 фм) – ІІ місце (секція: економічна теорія та історія економічної думки)

Наші найкращі ліцеїсти - переможці IV етапу Всеукраїнських    учнівських олімпіад з базових дисциплін:

vДобродуб Данило (11 іп) – переможець IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

vКайдаш Наталія (10 іп) – переможниця IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства

vПриходько Дар’я (10 фм) – переможниця IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з економіки

vЧикалов Олексій (9 фм) – переможець IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

vМаліков Артур (11 фм) – переможець IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

vПопльонкін Давид (6 В) – переможець IVетапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

vАнтипенко Ілля (7 Г) – переможець ІІ Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5-7 класів

vБондар Ігор (6 В) – переможець ІІ Всеукраїнської олімпіади з математики для учнів 5-7 класів

     Згідно з давньою традицією було визначено кращого учня ліцею – ним став учень 11 фм класу Маліков Артур переможець IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з хімії; переможець Міжнародного етапу учнівських олімпіад з хімії.

         Кращим класом ліцею другий рік поспіль став 9 фм клас ( класний керівник Патяк Оксана Олександрівна), якому було вручено перехідний приз «Мудра сова»

     Учні нашого ліцею пишаються своїми перемогами не тільки на Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін та Всеукраїнських конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої Академії Наук України, але й інших творчих та спортивних турнірах, конкурсах та змаганнях.

Бажаємо нашим ліцеїстам та їх вчителям подальших успіхів, творчої наснаги, натхнення!

 

 

Былое и думы или Обыкновенное чудо

         В городе хозяйничает весна, бушует май, а мне вспоминаются последние дни декабря уходящего 2018 года…

         Окончание семестра. Впереди Новый год, Рождество, зимние каникулы и, может быть, карантин в качестве бонуса (это если очень повезёт, увы, не повезло)…

         А потом время помчится вскачь. Не успеешь глазом моргнуть, а тут уже Последний звонок, выпускной и – прощай, школа!

         Я пишу о том, свидетелем и участником чего мне довелось быть.

         Помню, как обратились ко мне одиннадцатиклассники с просьбой посоветовать им сказку, которую можно было бы поставить на лицейской сцене на Новый год. Им хотелось в преддверии Нового года сделать что-то приятное для тех, кто учится в «Логосе», и для тех, кто работает в нём.

         Ребята долго выбирали из двух предложенных сказок. Помню, как разделились мнения «физиков» (11 фм) и «лириков» (11 ип), как вначале решили ставить сказку вместе, как впоследствии «лирики» сдались, а «физики» пошли до конца, не отступили и сотворили настоящее чудо – создали замечательный спектакль по сказке Л.Филатова «Про Федота, стрельца, удалого молодца». Думаю, все, кто был на спектакле, со мной согласятся.

       Я никогда не забуду, с каким энтузиазмом репетировали (и не только во время уроков, Анатолий Давидович, но и после уроков, и по субботам); какой объём текста выучили наизусть и ни разу не сбились, не забыли ни строчки, ни слова! Как старались на каждой репетиции, как выложились на спектакле! И, конечно же, лучшей наградой ребятам был смех, который не смолкал в зале на протяжении всего спектакля!

     Чудо, на мой взгляд, началось с точного попадания в цель на этапе распределения ролей. Можно ли представить себе другого Царя на месте Маликова А., другого Федота (Гончар В.), другую Марусю (Каминская Е.), другую няньку (Немна Т.), бабу Ягу (Гусельникова А.), генерала (Сирко Д.)? А другого потешника на месте Перепелицы В.?

       Даже эпизодические роли: царевны (Федоринина К.), посла (Цвелых С.) – были сыграны ребятами блестяще!

       Яценко И. и Бондаренко В. (мОлодцы) в очередной раз доказали справедливость слов М.С.Щепкина – «Нет маленьких ролей, есть маленькие актёры». Каждое появление мОлодцев на сцене из-за экрана и синхронно дуэтом произнесённая реплика вызывали смех в зале и аплодисменты зрителей.

     Я смотрела на своих учеников, которых учила с 5 класса, которые выросли на моих глазах, и не узнавала их. Они удивительным образом открылись мне вдруг совсем с неожиданной стороны. И это открытие вызывало в душе противоречивые чувства: было радостно оттого, что я увидела их ТАКИМИ, и одновременно грустно оттого, что это открытие состоялось слишком поздно – всего за несколько месяцев до окончания школы.  

     Всё это было… Как хорошо, что это БЫЛО! Было в школьной жизни ребят, было в жизни лицея, было в моей жизни…

     А сегодня пришло время расставаться, а так не хочется! Очень жаль, что такие талантливые ребята покидают лицей. Конечно же, лицейская сцена пустовать не будет, на смену им придут другие – «Логос» богат талантами. Только ведь это будут уже ДРУГИЕ, а ЭТИ уходят… И хочется пожелать им состояться во взрослой жизни, реализации всех планов. В добрый путь, ребята! И пусть на этом пути вам всегда сопутствует удача!

Мои дорогие, я помню всё! Я ничего не позабыла.

Я вас люблю!

Я вас любила…

Учитель русского языка

и литературы в течение 7 лет,

и.о. классного руководителя

в течение двух месяцев

Байшева С.Ш.

1

Финальный выход на поклон в конце спектакля. 2

 Мы сделали это!

З Днем безпечного Інтернету 2019

      безопасній интернет

5 лютого 2019 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом для найкращого Інтернету». Понад 140 країн підтримали ідею Дня безпечного Інтернету, мільйони людей в усьому світі об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки онлайн та участі у заходах.

       День безпечного Інтернету має на меті об’єднання зусиль зацікавлених державних, громадських та приватних сторін для підвищення рівня знань про безпечне та відповідальне використання Інтернет-технологій, перш за все, серед дітей та молоді. У День безпечного Інтернету в багатьох країнах світу обговорюються шляхи безпечного використання молоддю Інтернету, питання Інтернет-етики, загрози протизаконного контенту.

       До Дня безпечного Інтернету в нашому ліцеї проведено цикл цікавих заходів, на яких в інтерактивній формі учні вчилися культурі спілкування в мережі, обговорювали небезпеки віртуального світу.

       Вчителем інформатики Сурду К. Я. для учнів 10-ФМХБ класу була проведена позакласна година «за круглим столом». Діти підготували презентації та цікаві доповіді. У ході заняття учні обговорили: що таке безпечний чат, як захистити себе від шахраїв у мережі, а також актуальні питання «пасток» Інтернету, безпечного веб-серфінгу, кіберзлочинності, анонімності користувачів і захисту авторських прав у мережі Інтернет. Цікавою та актуальною була ділова бесіда про Інтернет-залежність: її види, симптоми, вплив на погіршення здоровя. Діти обмінювались своїми думками та пропозиціями. Під керівництвом вчителя визначили основні правила, які потрібно бездоганно виконувати, щоб не стати Інтернет-залежним.

       Заняття пройшло цікаво і цілеспрямовано. Учні не тільки повторили правила безпечного Інтернету, а й прокоментували ситуації з власного досвіду і зробили висновок: «Безпека в Інтернеті – це як власна гігієна: про неї треба дбати щодня».

БАЖАЮ ВСІМ БЕЗПЕЧНОГО І КОРИСНОГО ІНТЕРНЕТУ!

Вчитель інформатики Сурду К. Я.